WYDAWNICTWA ZWARTE:
1. BOGDANOWICZ, Marta
O dysleksji, czyli Specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu: odpowiedzi na pytania
rodziców i nauczycieli / Marta Bogdanowicz. – Lublin: „Linea”, 1994
2. BOGDANOWICZ, Marta
Ryzyko dysleksji: problem i diagnozowanie / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 2. – Gdańsk:
„Harmonia”, 2003
3. BOGDANOWICZ, Marta
Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu - dysleksja rozwojowa / Marta Bogdanowicz //
W: Logopedia: pytania i odpowiedzi: podręcznik akademicki / pod red. Tadeusza
Gałkowskiego i Grażyny Jastrzębowskiej. - Opole: Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego,
1999. - S. 815-859
4. BORKOWSKA, Aneta
Analiza dyskursu narracyjnego u dzieci z dysleksją rozwojową / Aneta Borkowska. – Lublin
: Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1998
5. CIESZYŃSKA, Jadwiga
Nauka czytania krok po kroku: jak przeciwdziałać dysleksji / Jadwiga Cieszyńska. –
Kraków: Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001
6. CZAJKOWSKA, Irena
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczyciela / Irena Czajkowska,
Kazimierz Herda. – Wyd. 2 popr. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1996
7. CZAJKOWSKA, Irena
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczyciela / Irena Czajkowska,
Kazimierz Herda. – Wyd. 3. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1998
8. CZAJKOWSKA, Irena
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole: poradnik dla nauczyciela / Irena Czajkowska,
Kazimierz Herda. – Wyd. 7. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, [2004]
9. ĆWICZENIA w czytaniu i pisaniu: poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych
/ Krystyna Grabałowska [i in.]. – Wyd. 2 popr. i uzup. – Toruń: Towarzystwo Naukowe
Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, 1995
10. DAVIS, Ronald D.
Dar dysleksji: dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć /
Ronald D. Davis, Eldon M. Braun ; przekł. z ang. Grażyna Skoczylas. – Poznań: „Zysk i S-
ka”, cop. 2001
11. DAWID, Dorota
Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach
IV-VI szkoły podstawowej / Dorota Dawid. - Kraków: „Impuls”, 2004
12. DYRDA, Jolanta
Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły, Wyd. UG, Gdańsk 2003
13. DYSLEKSJA w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i
Marioli Smoleń. - Gdańsk: „Harmonia”, 2004
14. ELLIOT, Julian
Dzieci i młodzież w kłopocie: poradnik nie tylko dla psychologów / Julian Elliot, Maurice
Place; tłum. Małgorzata Babiuch. - Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, cop.
2000. - S.202-224: Dysleksja
15. GĄSOWSKA, Teresa
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu / Teresa Gąsowska,
Zofia Pietrzak-Stępkowska. – Wyd. 3. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1994
16. GÓRNIEWICZ, Ewa
Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. –
Wyd. 3 popr. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 1998
17. GÓRNIEWICZ, Ewa
Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci / Ewa Górniewicz. – Olsztyn: Wydaw.
Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2000
18. IWIŃSKA, Joanna
Diagnoza i terapia dysleksji: jak pomóc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu /
Joanna Iwińska; Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach. –
Katowice: RODN „WOM”, 2002
19. JUSZCZYK, Stanisław
Komputerowa edukacja uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu / Stanisław Juszczyk,
Wojciech Zając. – Katowice: „Śląsk”, 1997
20. KAJA, Barbara
Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej
rozwój dziecka / Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. - Wyd. 3
popr. - Bydgoszcz: Wydaw. Uczelniane WSP, 1995. - S. 111-123
21. KAJA, Barbara
Zarys terapii dziecka: metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej
Rozwój dziecka / Barbara Kaja się; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. - Wyd. 4. -
Bydgoszcz: Wydaw. Uczelniane WSP, 1998. - S. 111-123
22. KUJAWA, Ewa
Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych /
Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1994
23. MICKIEWICZ, Janina
Jedynka z ortografii?: Rozpoznawanie dysleksji w starszym wieku szkolnym / Janina
Mickiewicz. – Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom
Organizatora”, 1995
24. MINISTERSTWO Edukacji Narodowej o dysleksji, czyli Specyficznych trudnościach
w nauce / [oprac. Wojciech Brejnak, Teresa Opolska, Romuald Ponczek; aut. Wojciech
Książek i in.]. – Warszawa: MEN, 1999. - (Biblioteczka Reformy; 18)
25. PĘTLEWSKA, Halina
Przezwyciężyć trudności w czytaniu i pisaniu / Halina Pętlewska. – Kraków: „Impuls”,
1998
26. PĘTLEWSKA, Halina
Przezwyciężyć trudności w czytaniu i pisaniu / Halina Pętlewska. – Wyd. 2 poszerz. –
Kraków: „Impuls”, 1999
27. SAWA, Barbara
Jeżeli dziecko źle czyta i pisze / Barbara Sawa. – Wyd. 4 popr. – Warszawa: Wydaw.
Szkolne i Pedagogiczne, 1994
28. SELIKOWITZ, Mark
Dysleksja i inne trudności w uczeniu się / Mark Selikowitz; przeł. Agnieszka
Wierzejewska. – Warszawa: Prószyński i S-ka, 1999
29. SKIBIŃSKA, Helena
Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu: materiały
Pomocnicze dla nauczycieli i studentów nauczania początkowego i wychowania
przedszkolnego / Helena Skibińska ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. –
Bydgoszcz: Wydaw. Uczelniane WSP, 1996
30. ZAKRZEWSKA, Barbara
Trudności w czytaniu i pisaniu: modele ćwiczeń / Barbara Zakrzewska. – Warszawa:
Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1996
31. ZELECH, Władysław
Zaburzenia czytania i pisania u dzieci afatycznych, głuchych i dyslektycznych / Władysław
Zelech; Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. –
Kraków: Wydaw. Naukowe WSP, 1997
ARTYKUŁY Z WYDAWNICTW CIĄGŁYCH
1. ABC dysleksji / Anna Jurek // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 5, s.18--40
Dysleksja a nauczanie języków obcych
2. ANALIZA struktury semantycznej wypowiedzi dzieci z dysleksją / Aneta Borkowska //
Scholasticus. – 1995, nr 3, s.51--58
3. CELE i działalność Polskiego Towarzystwa-6
4. CHEMIA dla dyslektyków / Małgorzata Nodzyńska // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 6,
s.52--57
Problemy w procesie nauczania chemii uczniów dyslektycznych
5. CO O DYSLEKSJI wiedzieć należy?: poradnik dla nauczycieli języka polskiego klas IV-
VIII / Jolanta Uroczyńska, Alicja Gajewska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. –
1996/1997, nr 5, s.31--44
6. CZY DYSLEKSJA jest chorobą? / Elżbieta Wójtowicz // Życie Szkoły. - 1997, nr 10,
s.599--602
7. CZY DYSLEKSJA jest chorobą? / Janina Wójtowiczowa // Życie Szkoły. - 1996, nr 8, s.
482--484
8. CZY NIEPOWODZENIA w czytaniu dotyczą tylko osób z dysleksją rozwojową? / Zofia
Pomirska // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2004/2005, nr 1, s.7--19
9. CZY ZAWSZE dysortografia / Grażyna Miękus // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
- 2001, nr 10, s.23--24
10. ĆWICZENIA usprawniające percepcję słuchową, wzrokową, koordynację słuchowo-
wzrokową oraz doskonalące sprawność manualną dziecka - do wykorzystania przez
nauczycieli i rodziców / Bożena Połeć // Nauczanie Początkowe. - 2004/2005, nr 2, s.79--
91
11. ĆWICZYĆ z dzieckiem można (prawie) wszędzie / Andrzej Wlekliński // Głos
Nauczycielski. - 2004, nr 8, s.13--14
Propozycje ćwiczeń dla dzieci dyslektycznych
12. DIAGNOZA „ryzyka dysleksji” za pomocą skali SRD / Marta Bogdanowicz //
Scholasticus. – 1995, nr 3, s.81--91
13. DIAGNOZA i leczenie dysleksji rozwojowej: neuropsychologiczna koncepcja D.J. Bakkera
/ Marta Bogdanowicz, Grażyna Krasowicz // Psychologia Wychowawcza. - 1995, nr 2, s.
116--130
14. DIAGNOZA i ocena w profilaktyce dysleksji / Barbara Bieleń // Wychowanie w
Przedszkolu. - 2004, nr 9, s.20--25
Profilaktyka dysleksji w przedszkolu
15. DIAGNOZA i terapia dysleksji / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 6, s.39--45
16. DLA KOGO trudna matematyka? / Mirosława Dziugieł // Życie Szkoły. - 2003, nr 7, s.407-
-409
Objawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci dyslektycznych. Przykłady ćwiczeń dla
uczniów klas I-III
17. DYS- LEKSJA, -grafia, -ortografia, -kalkulia / Hanna Dąbrowiecka // Remedium. – 1996,
nr 9, s.2--6
18. DYSKALKULIA / Przemysław Bąbel, Ewa Srebro // Nauczanie Początkowe. - 2004/2005, nr 4, s.13--17
19. DYSKALKULIA / Urszula Oszwa // Remedium. - 2002, nr 2, s.8--9
20. DYSLEKSJA - diagnoza i terapia : ujęcie syntetyczne / Ewa Kozak // Kultura i Edukacja.
- 2004, nr 2, s.87--92
21. DYSLEKSJA - nie tylko dziecięcy problem / Anna Patro // Częstochowski Biuletyn
Oświatowy. - 2002, nr 2, s.100--102
22. DYSLEKSJA - od badań mózgu do praktyki: sprawozdanie z konferencji / Elżbieta Marek // Życie Szkoły. - 2005, nr 2, s.57--60
Międzynarodowa konferencja (Warszawa 3-5 września 2004 r.)
23. DYSLEKSJA - problem współczesnej młodzieży: diagnozowanie przyczyn
zjawiska i
próba określenia sposobów radzenia sobie z trudnościami u dyslektyków / Bogumiła
Sudykowska-Lazaj, Danuta Duczmal-Szymik // Język Polski w Gimnazjum. - 2004/2005,
nr 1, s.30--38
24. DYSLEKSJA / Dorota Maro, Ewa Norejko-Fornalczyk // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 2, s.17--21
Terminologia, diagnoza, terapia w aspekcie nauczania języków obcych
25. DYSLEKSJA: co to takiego? / Maria Grygier-Frąckowiak // Warsztaty Polonistyczne. –
1998, nr 4, s.67--74
26. DYSLEKSJA: podstępny wróg / Alicja Słowik // Nowe w Szkole. - 2003, nr 1, s.13--16
27. DYSLEKSJA : sposoby jej rozpoznawania i przeciwdziałania / Anna Kozowska, Lucyna
Magiera // Forum Nauczycieli. – 2002, nr 1, s.24--27
28. DYSLEKSJA a badanie poziomu rozwoju umysłowego / Bożena Wszeborowska-Lipińska //Psychologia Wychowawcza. – 1996, nr 2, s.126--133
29. DYSLEKSJA a sprawność czytania uczniów klas szóstych / Zofia Pomirska // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2004/2005, nr 2, s.7--18
30. DYSLEKSJA a zdolności i style uczenia się / Bożena Wszeborowska-Lipińska //
Psychologia Wychowawcza. – 1997, nr 4, s.314--330
31. DYSLEKSJA czyli specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu / Justyna Dobrołowicz //
Język Polski w Szkole IV-VI. – 2001/2002, nr 1, s.7--13
32. DYSLEKSJA jest wszędzie / Ewa Raczyńska // Poradnik Bibliotekarza. - 2004, nr 11, s.3--8
33. DYSLEKSJA jest wszędzie / Ewa Raczyńska // Poradnik Bibliotekarza. - 2003, nr 6, s.7--10
34. DYSLEKSJA jest wszędzie: co zatem robi twoja biblioteka? / Franciszek Czajkowski //
Poradnik Bibliotekarza. - 2002, nr 9, s.15--17
35. DYSLEKSJA w praktyce szkolnej / Dorota Mroczek, Ewa Podsiadło // Nauczanie
Początkowe. - 2003/2004, nr 3, s.50--54
Objawy parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego i dysleksji rozwojowej oraz zasady
postępowania z uczniem dyslektycznym
36. DYSLEKSJA w ujęciu psycholingwistycznym : przegląd badań / Marzena Dąbrowska //
Psychologia Wychowawcza. – 1995, nr 4, s.328--336
37. DYSLEKSJI można zaradzić / Joanna Noga // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. -
2003, nr 3, s.81--82
38. DYSLEKSJI na ratunek / Urszula Oszwa // Remedium. - 2001, nr 12, s.8--9
39. DZIECI ryzyka dysleksji: problemy diagnozy i terapii / Joanna Sęcińska // Życie Szkoły. -
2005, nr 2, s.44--56
Zawiera zestawy ćwiczeń usprawniających
40. DZIECI z dysleksją / oprac. Magda Wójcik // Remedium. - 2003, nr 4, dod.
"Pomarańczowe forum", s.(VIII)
41. DZIECKO dyslektyczne w klasie szkolnej / Irena Frączak // Nowa Szkoła. - 2003, nr 9,
s.54--55
42. DZIECKO dyslektyczne w klasie szkolnej / Irena Frączak // Problemy Opiekuńczo-
Wychowawcze. - 2003, nr 7, s.46--47
43. DZIECKO dyslektyczne z zaburzeniami lateralizacji: możliwości i ograniczenia terapii w
starszym wieku szkolnym / Aneta Domagała, Urszula Marecka // Logopedia. - T. 29
(2001), s.151--167
44. DZIECKO o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu / Marta Bogdanowicz //Wychowanie w Przedszkolu. - 2000, nr 5, s.259--263
45. DZIECKO ryzyka dysleksji / Maria Witkoś // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 1, s.18--23
46. DZIECKO z trudnościami w czytaniu i pisaniu - leniwe, niezdolne, a może dyslektyk? /
Elżbieta Waszkiewicz // Życie Szkoły. - 1997, nr 1, s. 54--58
47. EGZAMIN równych szans / Monika Domon // Język Polski w Gimnazjum. - 2001/2002,
nr 2, s.86--90
Uczeń dyslektyczny a egzamin gimnazjalny
48. EUROPEJSKI Tydzień Świadomości Dysleksji po raz trzeci w Polsce / Jadwiga Jastrząb //
Wychowanie Na Co Dzień. - 2004, nr 9, s.24--26
49. EUROPEJSKI tydzień świadomości dysleksji w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej /
Jadwiga Jastrząb, Małgorzata Zaleska // Wychowanie Na Co Dzień. - 2002, nr 12, wkładka
metodyczna, s.(I)--(V)
Konspekt zajęć terapii językowej dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
poprawnego czytania i pisania realizowany w klasie VI terapeutycznej szkoły podstawowej
50. FUNKCJONOWANIE dzieci z dysgrafią / Beata Szczygieł // Życie Szkoły. – 1999, nr 5,
s.327--329
51. FUNKCJONOWANIE dziecka dyslektycznego w klasie szkolnej / Anna Łyżwa //
Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 3, s.55--57
52. GDY w klasie jest dyslektyk... / Renata Makarewicz // Polonistyka. – 1998, nr 2, s.75--79
53. GRY planszowe dla dzieci dyslektycznych / Beata Wojgienica // Życie Szkoły. - 1997, nr 3, s. 157--159
54. JABŁOŃ pani Ortografii : scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci
dyslektycznych / Łucja Strużyk // Życie Szkoły. – 2003, nr 2, s.116--119
55. JAK oceniać uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją lub innymi zaburzeniami? / Urszula
Wiercioch // Nowa Szkoła. – 2003, nr 2, s.26--29
56. JAK pracować z dzieckiem dyslektycznym? / Edyta Gibas // Życie Szkoły. - 2002, nr 7,
s.430--433
57. JAK pracować z dzieckiem dyslektycznym? / Elżbieta Łapińska, Mirosława Opalińska //
Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 3, s.58--67
Zestaw ćwiczeń
58. JĘZYKI obce w nauczaniu uczniów z dysleksją rozwojową: część I / Anna Jurek // Języki
Obce w Szkole. - 2004, nr 1, s.57--72
59. JĘZYKI obce w nauczaniu uczniów z dysleksją rozwojową: część II / Anna Jurek // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 2, s.46--54
60. JĘZYKI obce w nauczaniu uczniów z dysleksją rozwojową: część III / Anna Jurek // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 3, s.37--45
61. JĘZYKI obce w nauczaniu uczniów z dysleksją rozwojową: część IV : dysleksja
rozwojowa - interpretacja uregulowań prawnych / Anna Jurek // Języki Obce w Szkole. -
2004, nr 4, s.60--64
Przegląd aktów prawnych, sposoby dostosowania warunków egzaminacyjnych
62. KILKA uwag o postępowaniu z dyslektykami / Ewa Pacut // Życie Szkoły. – 2002, nr 1,
s.41--42
63. KILKA wskazówek do pracy z dyslektykami / Irena Frączak // Edukacja i Dialog. - 2004,
nr 1, s.68--70
64. KŁOPOTY w uczeniu się matematyki / Helena Lewicka // Matematyka. - 2004, nr 1, s.17--19
Problemy dzieci dyslektycznych
65. KOLORY w terapii dysortografii / Aleksandra Bobrowska // Edukacja i Dialog. - 2002, nr
1, s.24--26
66. KOMPUTEROWE wspomaganie osób z dysleksją na świecie i w Polsce / Anna Dąbrowska // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 4, s.229--235
67. KONTROLA i ocena prac uczniów z dysfunkcjami / Teodora Boryca, Anna Wiertel-
Kitlińska // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2004/2005, nr 1, s.54--61
Zawiera kryteria oceny pracy dzieci dyslektycznych i z ryzykiem dysleksji w kl. I-VI
68. METODA symboli dźwiękowych / Barbara Kaja // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1997, nr 2, s. 36--38
Opis jednej z metod pracy z dziećmi ryzyka dysleksji
69. METODA symboli dźwiękowych w pracy z dziećmi ryzyka dysleksji / Barbara Kaja //
Scholasticus. - 1995, nr 3, s.93--102
70. METODY pracy z dysleksją / Urszula Oszwa // Remedium. - 2001, nr 11, s.10--12
71. METODY treningowe dla dyslektyków / Barbara Demczuk // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 1, s.65--68
72. MINITRENINGI percepcyjno-motoryczne / Barbara Zakrzewska // Życie Szkoły. - 2002, nr 8, s.480--487
Zestawy ćwiczeń z zakresu terapii pedagogicznej dla uczniów dyslektycznych
73. MŁODZIEŻ ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Bożena Wszeborowska-Lipińska // Psychologia Wychowawcza. – 1995, nr 3, s.223--234
74. MNEMOTECHNIKI w terapii dysortografii / Bogusław Chmurzyński // Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s.34--39
Opis stosowania technik mnemonicznych („pary skojarzeń”, „haki-kołki”, „łańcuszek”)
75. MODEL kompleksowej pomocy osobom z dysleksją rozwojową: ocena stanu aktualnego i propozycje zmian w świetle reformy systemu edukacji / Marta Bogdanowicz // Psychologia
Wychowawcza. - 1999, nr 3, s.217--226
76. NASZE doświadczenia w pracy z dziećmi dyslektycznymi na poziomie propedeutycznym /Anna Kubasiewicz // Scholasticus. - 1995, nr 3, s.61--63
77. NAUCZYCIELE wobec dysleksji / Renata Makarewicz // Problemy Opiekuńczo-
Wychowawcze. – 1999, nr 2, s.21--24
78. NIM uczeń dyslektyczny napisze zadanie egzaminacyjne... / Anna Ślósarz // Polonistyka. -1994, nr 5, s. 271--274
79. NOWOCZESNE media w terapii uczniów z dysleksją rozwojową / Zofia Pomirska //
Edukacja Medialna. - 2001, nr 2, s.32--35
80. O DYSLEKSJI / Małgorzata Dąbrowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001,
nr 1, s.35--40
81. O DZIECIACH "ryzyka dysleksji" w świetle obserwacji sześciolatków / Renata Zając //
Życie Szkoły. - 1995, nr 10, s. 596--600
82. O METODZIE wielofunkcyjnego działania w procesie reedukacji dziecka dyslektycznego / Barbara Zakrzewska // Życie Szkoły. - 2001, nr 1, s.13--19
83. OCENA ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców i jej
uwarunkowania / Anna Brzezińska // Edukacja. - 2004, nr 4, s. 39--55
84. OCENIANIE ortografii u dyslektyka / Lidia Górniak // Nowe w Szkole. - 2003, nr 3, s.8--9
85. PISMO a symptomy dysgrafii / Halina Pętlewska // Scholasticus. - 1995, nr 2, s.55--64
86. POCZUCIE kontroli u osób z dysleksją / Piotr Bentkowski // Problemy Opiekuńczo-
Wychowawcze. - 2004, nr 5, s.29--32
87. POMOC rodzicom dzieci zagrożonych dysleksją / Jadwiga Marczyk // Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1994, nr 3, s.36--37
88. POWSTANIE European Dyslexia Association (EDA) / Robin Salter // Scholasticus. - 1995, nr 3, s.9--12
89. PRACA korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi dyslektycznymi / Barbara Kańtoch //
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2000, nr 1, s.35--36
90. PRACA z dziećmi dyslektycznymi / Irena Tarkowska // Problemy Opiekuńczo-
Wychowawcze. - 1997, nr 6, s.14--20
91. PRACA z uczniem dyslektycznym / Monika Poświatowska // Matematyka. - 2004, nr 2,
s.30--31
92. PRACA z uczniem dyslektycznym na lekcjach języka obcego / Ewa Brągiel // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 1, s.19--25
93. PROBLEM dysleksji w nauczaniu języków obcych / Jolanta Oczkoś // Języki Obce w
Szkole. – 2003, nr 2, s.59--61
94. PROBLEMY dzieci dyslektycznych i dysgraficznych / Elżbieta Miętka // Nauczanie
Początkowe. – 1999/2000, nr 3, s.65--79
Objawy trudności w czytaniu i pisaniu o charakterze dyslektycznym, metody badania
postępów uczniów, ocena techniki czytania (zawiera przykładowy tekst do badania techniki
głośnego czytania dla klas I-III)
95. PROBLEMY młodzieży z objawami dysortografii / Halina Łażewska // Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1999, nr 2, s.24--25
96. PROBLEMY terapii psychopedagogicznej w klasach starszych szkoły podstawowej / Anna Wojnarska // Scholasticus. - 1995, nr 3, s.73--78
97. PROFILAKTYKA dysleksji w szkole / Jolanta Bendkowska // Magazyn Szkolny. -
[2004/2005], nr 2 (październik 2004), s.18--19
Program profilaktyki dysleksji w klasach I-III
98. PRZEGLĄD programów terapeutycznych dla dzieci z dysleksją rozwojową (cz. II) /
Jadwiga Jastrząb // Wychowanie Na Co Dzień. – 2003, nr 4/5, wkładka metodyczna, s.(I)--
(IV)
99. PRZEGLĄD programów terapeutycznych dla dzieci z dysleksją rozwojową (cz. I) / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie Na Co Dzień. - 2003, nr 3, wkładka metodyczna, s.(I)--(V)
100. PRZYCZYNY i konsekwencje zbyt późnego rozpoznania dysleksji / Alina
Szymaniak // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s.374--375
101. PRZYCZYNY i objawy trudności w pisaniu / Aneta Leśniak // Życie Szkoły. –
2002, nr 4, s.244--248
102. REEDUKACJA i jej uwarunkowania / Irena Tarkowska // Życie Szkoły. - 1997, nr
4, s.195--199
103. ROLA i znaczenie „autoportretów” i „listy błędów” w kształtowaniu umiejętności
poprawnego pisania u dzieci dyslektycznych / Barbara Kańtoch // Scholasticus. - 1995, nr 2,
s.35--37
104. ROZPOZNAWANIE dysleksji u dzieci sześcioletnich / Teresa Koczan, Katarzyna
Kafar // Wychowanie w Przedszkolu. - 1998, nr 7, s. 559--561
105. ROZWÓJ psychomotoryczny, edukacja, osobowość młodzieży dyslektycznej /
Bożena Wszeborowska-Lipińska // Scholasticus. - 1995, nr 3, s.65--71
106. RYZYKO dysleksji : wczesna diagnoza na poziomie edukacji elementarnej /
Jadwiga Jastrząb, Małgorzata Zaleska // Wychowanie Na Co Dzień. - 2003, nr 10-11,
wkładka metodyczna, s.(I)--(IV)
107. RYZYKO dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według oceny matki, ojca i
nauczycielki przedszkola / Anna Brzezińska // Edukacja. - 2004, nr 3, s.23--35
108. RYZYKO dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według oceny nauczycielki /
Anna Brzezińska // Edukacja. - 2004, nr 2, s.64--76
109. SKALA Ryzyka Dysleksji (SRD) w profilaktyce trudności w czytaniu i pisaniu u
dzieci / Marta Bogdanowicz // Scholasticus. - 1995, nr 1, s.45--51
110. SPECYFICZNE trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci: nowa definicja i miejsce
w klasyfikacjach międzynarodowych / Marta Bogdanowicz // Psychologia Wychowawcza.
– 1996, nr 1, s.13--22
111. SPECYFICZNE trudności w czytaniu i pisaniu w świetle klasyfikacji medycznych,
psychologicznych i pedagogicznych / Marta Bogdanowicz // Logopedia. – T. 28 (2000),
s.153--165
112. SPECYFICZNE trudności w uczeniu się matematyki / Jadwiga Jastrząb, Leonarda
Tomasik // Wychowanie Na Co Dzień. - 2003, nr 12, wkładka metodyczna, s.(I)--(IV)
Dyskalkulia jako jedna z przyczyn niepowodzeń w uczeniu się matematyki w szkole
podstawowej
113. SPOŁECZNE przystosowanie dzieci z ryzykiem dysleksji w klasach I-III /
Aleksandra Maciarz, Ewa Dutka // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 5, s.227--234
114. ŚWIADOMOŚĆ dysleksji : psychoedukacja społeczeństwa / Jadwiga Jastrząb //
Wychowanie Na Co Dzień. - 2004, nr 4/5, s.16--20
Problemy i prawa uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu
115. TERAPIA pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
elementarnych umiejętności czytania i pisania / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie Na Co
Dzień. - 2003, nr 1/2, dod., s.(I)--(IV)
Zawiera 2 konspekty zajęć terapii pedagogicznej w 4-osobowej grupie uczniów klasy II
116. TRUDNOŚCI uczniów w pisaniu i czytaniu / Mariola Jankowska // Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s.19--23
Objawy tzw. ryzyka dysleksji u dzieci w różnym wieku (od lat 3 do okresu dorastania)
117. TRUDNOŚCI w nauce wychowanków domów dziecka / Arleta Zysko // Edukacja i
Dialog. - 2004, nr 1, s.15--19
118. TYPOLOGIE dysleksji : przegląd badań / Aneta Borkowska // Psychologia
Wychowawcza. - 1996, nr 2, s. 116--125
119. UCZEŃ dyslektyczny - komputerowa pomoc / Anna Stępień // Edukacja Medialna.
- 2003, nr 2, s.44--46
120. UCZNIOWIE dyslektyczni a proces nauczania-uczenia się geografii i treści
geograficznych w bloku przyrodniczym / Danuta Butryn // Geografia w Szkole. – 1999, nr
5, s.272--275
121. UCZNIOWIE dyslektyczni i ich problemy z opanowaniem języków obcych /
Mirosław Dudek // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 3, s.156--158
122. UCZNIOWIE z dysgrafią : rozmowa z rodzicami / Ewa Jaworowska // Życie Szkoły.
– 2001, nr 4, s.244--248
123.W CIENIU szkolnych możliwości / Urszula Oszwa // Remedium. - 2001, nr 9, s.10-
-12
124. WYKORZYSTANIE sztuki w terapii dzieci dyslektycznych / Dorota Lewandowska
// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2002, nr 5, s.38--40
125. WYRAZY maksi i wyrazy mini / Barbara Zakrzewska // Życie Szkoły. - 2004, nr 1,
s.27--31
Terapia dziecka dyslektycznego
126.ZABURZENIA ruchów oczu u dzieci dyslektycznych / Barbara Kołtuska //
Psychologia Wychowawcza. – 1995, nr 2, s.131--142
127. ZAJĘCIA terapeutyczne dla dzieci z dysortografią / Alina Dziędziura // Problemy
Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 3, s.50--52
128. ZASADY pomocy i oceniania ucznia dyslektycznego / Monika Poświatowska //
Nowa Edukacja Zawodowa. - 2003, nr 2, s.20--21
Uczeń dyslektyczny na lekcjach matematyki
129. ZASTOSOWANIE elementów metody Glenna Domana w profilaktyce dysleksji /
Urszula Oszwa // Scholasticus. - 1995, nr 3, s.103--107
130. ZASTOSOWANIE testu słów łańcuchowych i zdań łańcuchowych w grupie
dyslektyków i osób dobrze czytających / Iwona Werner, Piotr Jaśkowski, Jan Ober //
Logopedia. - T. 29 (2001), s.93--104
ZESTAWIENIA BIBLIOGRAFICZNE
1. Dysleksja : zestawienie bibliograficzne / Józefa Drozdowska // Poradnik Bibliotekarza. -
2004, nr 11, s.33--36
2. Dysleksja. Dysgrafia. Dysortografia : wybór literatury za lata 1999-2003 / Cecylia Zębalska // Biblioteka w Szkole. - 2004, nr 1, s.22--23
3. Dysleksja. Dysgrafia. Dysortografia : wybór literatury za lata 1989-1998 / Ewa Dolata-
Makuch // Biblioteka w Szkole. - 1999, nr 4, s.22--23